ورود کاربرانعضویت کاربران
09123898404 09123949242
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 12 آبان 1400 در ساعت 23 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بالابرها  به ماشین و یا دستگاهایی گفته می شود که برای حمل نفرات و یا بار در ارتفاعات مختلف از آن استفاده میشود.

بالابرها با دستگاههایی مانند جرثقیل ، آسانسور و لیفتراک ها تفاوت دارند. بالابر های هیدرولیکی انواع مختلف دارند که میتوان درباره آنها توضیحات کوتاهی جهت آشنایی شما عزیزان با این دستگاهها داد.

بالابرهای سیار

جهت خدمات یا کار در ارتفاعات و یا انتقال بار و نفر و انجام امور خدماتی، رنگ آمیزی، ساخت و تعمیرات ساختمان‌ها سازها و… کاربرد دارد. بالابرهای سیار می‌تواندبوسیله یک خودرو که رو آن نصب شده  و یا از نوع هلی و یا کششی  باشد. با توجه به نوع دسترسی به دو دسته تقسیم می‌شود:

الف- بالابرهای با دسترسی عمودی : این نوع بالابر فقط به طور عمودی توانایی حمل بار و نفر داشته و به کار می‌رود. رایجترین این نوع دستگاه‌ها، بالابرهای هیدرولیکی آکاردئونی یا

(قیچی ) و ریلی می‌باشد. ;که جهت دسترسی در ارتفاعات مختلف ساخته می‌شود

ب- بالابرهای متحرک با دسترسی عمودی و افقی : این بالابرها بیشتر بصورت تلسکوپی و یا مفصلی گفته می‌شود که در نوع هیدرولیکی مفصلی و هیدرولیکی تلسکوپی و یا از هردو بصورت تلفیقی به بازار عرضه می‌گردد. این مدل دستگاه‌ها معمولاً به منظور کار در ارتفاع‌های زیاد، جهت جابجایی نفر و دسترسی به نقاط کناری در ارتفاع استفاده  میشوند و به دلیل استفاده از سیستم هیدرولیک دارای ایمنی  بالا و مناسب می‌باشد. هریک از این نوع بالابرها نیز می‌تواند به صورت قابل یدک ، نصب شده بر روی کامیون  و یا خود موتور مجاز جهت جابجایی به بازار موجود میباشند

بالابرهای پشت خودرو  ( یا کامیونی)

با نصب بالابر با بومهای  مفصلی و یا تلسکوپی ،و یا همچنین بالابرهای آکاردئونی بر روی خودروی باری و یا کامیون ، انواع بالابرهای خودرویی تولید می‌شوند. این نوع بالابرها برای طی مسیرهای طولانی، جهت استفاده در شهر ، برون شهری و خدماتی بهتر بوده و دسترسی از ارتفاع ۱۰ متر تا ۱۰۰ متر را امکان‌پذیر می‌سازد. ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است و دربعضی از مدل‌های خاص میتواند تا  ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز برسد.

الف) بالابرهای ثابت

۱- بالابر های بوم ثابت لیفت

۲- بالابرهای آکاردئونی 

۳- بالابرهای کابلی 

۴- بالابرهای هیدرولیکی کابلی و زنجیری

ب) بالابرهای متحرک

۱ - بالابرهای سیار با دسترسی عمودی و افقی 

۲- بالابر های سیار با دسترسی عمودی 

پ) انواع بالابرهای نفر

۱- بالابر نفر ستونی

۲- بالابر نفر خود کششی 

۳- بالابر آکاردئونی یا قیچی

۴- بالابر مفصلی

مزایای استفاده از بالابرهای پشت خودرو

کارایی بیشتر     

عدم اشغال فضای پیرامونی با بالابر پشت خودرو

دید بسیارزیاد در هنگام کار   

صرفه جویی در اقتصاد

_  سرعت عمل بالا و مانور بالا دارد

_  ضریب ایمنی بالابا بالابر پشت خودرو 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 20 کاربر